dilluns, 22 de setembre del 2014

Quiet, policia! GSI, PV i GF (I)

Seguint amb el tema conceptual d'algunes expressions o noms ireneans, cal tenir en compte que, en un entorn que no és la Terra, és necessari canviar algunes institucions, com ara les forces policials i de l'ordre.
En els primers esborranys, els guàrdies confinis que patrullaven la frontera eren xèrifs. Suposo que vaig triar inconscientment aquest mot arrossegada per la influencia rebuda de la indústria audiovisual nord-americana, i suposo que, per mi, pensar en un xèrif no deixa de ser com pensar en un policia d'un món llunyà i exòtic.

Però, després de reflexionar-hi insistentment, i malgrat que no volia canviar-los el nom (fins al punt que la seva ensenya és una estrella de cinc puntes), vaig decidir que havia de buscar un altre manera d'anomenar els agents de l'ordre que vetllarien per mantenir a ratlla els militars cívilits.
 Potser pensareu que em vaig agafar a l'opció fàcil quan vaig decidir anomenar-los guardes fronterers, però no: els GF (que en castellà es pronuncia quasi igual que “jefe”) deuen el nom a la meva reivindicació silenciosa per acceptar com a nostra aquesta paraula de l'idioma veí, i deixar enrere les inexactes “cap”, “superior”, “propietari” o “el que mana”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada